Fietsroutes door ons gereden

2014

2 april, het is een zomerse dag, vandaag voor het eerst een rondje gefietst zie hier: In het begin van het jaar alleen maar rondjes gelopen. Vanwege het vroege mooie weer bloeid er al heel veel dus veel om van te genieten onderweg.

2013

September

24 sept, het is een mistige herfstmorgen met veel spinnewebben als kante kleedjes in de bomen. Als eindelijk het zonnetje doorbreekt wordt het heerlijk weer dus stappen we op de fiets voor een rondje door vooral veel boomkwekerij. Een mooie herfst tocht. zie HIER:

12sept. Na een paar dagen met veel regen is het heerlijk om weer

even op de fiets te stappen. Een van de mooiste rondjes in de

buurt gaat over de Kalmthoutse heide, een mooi stuk natuur.

In het Moretusbos is het al echt herfst, onderaan de stam van

een boom waar een prachtige tondelzwam op zit, is een enorme

Zwavelzwam gegroeid.  De Zwavelzwam is goed eetbaar als hij vers is, een wat oudere zwam wordt taai. Ik ga me er toch maar niet aan wagen          zieHIER:  Voor meer (ge)zwam info HIER:

5 september, het is warm zomerweer onderweg 30 gr. op de teller, gelukkig fietsen we veel in de schaduw van de bomen. In de moerse bossen poseren een stel paarden gewillig voor ons. Kijk HIER: voor de route

Het beloofd een mooie warme dag te worden dus stappen we op de fiets en genieten van alles wat we tegenkomen. We fietsen een rondje Oesterdam van huis uit richting Woensdrecht en van daar door de polders naar Rilland en zo door naar de oestredam. Het is heerlijk rustig op de weg. Op de oesterdam vinden we een bankje met zicht op het water en terwijl voor ons de vissen als acrobaten buitelingen maken in het water, genieten wij van onze lunch. Via Tholen naar Halsteren waar we nog even bij Fort Roovere ( kijk HIER: voor meer info) de spectaculaire loopgraafbrug door het water bewandelen, (lopen over water zoals Mozes) gaan we weer huiswaarts. voor de route klik HIER:

27 Augustus, het is weer een mooie zomerdag vandaag staat er een ritje naar Lier op het programma, het zonnetje schijnt,  met het windje in de rug zoeven we door het landschap,langst gemaaide weides waarvan de geur doet denken aan een fris alpenweitje in Oostenrijk, over een zandpad dat lijkt op een Afrikaans grondpad, viaducten die doen denken aan het klimmen op een berg, dat maakt weer een vakantiegevoel los en genieten we van alles wat we tegen komen. Nieuwschierig naar de route zie HIER:

20 augustus, het is een heerlijke dag om te fietsen. Vandaag hebben we gekozen voor een rondje vanuit Wuustwezel. We fietsen langst enorme maisvelden. Een afgebroken brug over het kanaal wordt vervangen door een simpele oplossing, een ponton over het water die handmatig wordt bediend als er een schip aankomt. Een openafritje  zorgt ervoor dat we niet tussen wal en schip vallen.

De route zie HIER:

14 augustus, lekker fietsweer vandaag het halve zolenlijntje gefietst, mooie tocht van Raamsdonksveer tot S'hertogenbosch en weer terug. Mooie natuur, sloot met dotters en witte waterlelie, ook zwanebloem en pijlkruid gezien. Langst het Dommels kanaal stoppen we voor de lunch, als we genieten van onze heerlijke sandwich worden we geplaagd door wespen die hun best doen om mee te eten, we zijn hier dus snel weer weg. Zie HIER:

6 juli, het is nu echt zomer, tijd voor een rondje Tholen zie hier:

onderweg veel kleurrijke bloemenvelden, en enorme berenklauwe

Foto is gemaakt bij St.Annaland

3 juli,lekker weertje, tijd voor een ritje op de fiets. Zie Hier: Rondje Putte deze keer, altijd weer mooi. Tot mijn grote verbazing zie ik twee verse paddestoelen in het Moretusbos, het lijkt wel herfst in plaats van zomer, de natuur is van slag. Er groeit ook heel veel wollegras op de Kalmthoutse heide, teken van veel vocht.

6 Juni de eerste echte zomerdag van het jaar, heerlijk weer na een voorjaar dat het koudste was sinds 42 jaar waarin alle record's wat betreft koude en nat zijn gebroken. Gisteren een mooi rondje gereden in Belgie, mooie tocht opgefleurd door de rijkbloeiende Rhododendron. Vandaag de sterrewacht route gereden zie hier:

Zondag 5 mei, een heerlijke zonnige dag fietsen langst een sloot vol dotters zie Hier:

Donderdag 25 april, vandaag nog een dag mooi weer dus nog even op de fiets, een groter rondje dan gister zie Hier:

Woensdag 24 april, een dagje heerlijk weer tijd om op de fiets te stappen.Het werd een avontuurlijk tochtje met een ophol geslagen paard met zadel zonder ruiter, we hebben nog gezocht naar de ruiter maar konden die niet vinden, Kijk Hier voor het rondje. uiteiendelijk is paard en ruiter weer herenigd.

2012

Maandag 27 augustus, na een regenachtig weekend met veel wind is het vandaag een mooie fietsdag.

De dag begint fris met 12 gr. met het klimmen van de zon stijgt de temperatuur uiteindelijk naar 23 gr.

We hebben een mooi rondje gefietst zie Hier:

Maandag 20 augustus2012, Na een tropisch weekend is het nog steeds zeer warm. Aan de kust werdt het koeler voorspeld dus zijn we een rondje schouwenduiveland gaan fietsen.

Gestart in Bruinisse fietsen we langst het water tot aan Haamstede, vanaf Burgsluis wordt het steeds koeler er hangt hier een flink wolkendek. We fietsen vandaag niet echt een rondje maar gaan dezelfde weg langst de kust terug, anders wordt het laatste stuk weer zo erg warm.

Dit bevalt ons prima zo. Kijk maar hier:

Zaterdag 18 augustus, een tropisch warme dag in nederland. Tijdens ons rondje dolen op Tholen loopt het kwik op tot 34 graden. Nederlanders trekken massaal naar de kust. Ook wij doen een poging om een beetje koelte te vangen tijdens de fietstocht.

Het is zeer laag water dus veel koelte is er niet aan de dijk, toch is het nog altijd iets koeler dan elders.

Voor het rondje zie hier:

15 Augustus 2012, het is erg warm rond de 30 gr. tijd voor een rondje Walcheren.

Het is zo warm dat de batterij van mijn telefoon vroegtijdig leeg is dus het hele rondje staat er niet op, uiteraard zijn we weer bij het beginpunt geeindigt zie hier:

12 Augustus 2012, even genieten van een zomerse dag dat doen we met een ritje naar Willemstad.

Het enige wat tegenzit is de wind gelukkig hebben we hem niet helemaal tegen. Kijk hier:

11 Augustus 2012, Vandaag een tochtje naar Lier in Belgie, lekker langst het water, De Nete is versierd met Balsemienen

een fleurig gezicht. Hier:

8 Augustus hebben we de halve zolenlijn gereden, dat is de oude langstraat spoorlijn

van Lage Zwaluw naar s'Hertogenbosch. Een prachtig fietspad met hier en daar nog oude spoorelementen.

route hier:

Woensdag 13 mei, nog steeds niet echt lekker weer maar wel heerlijk weer om te fietsen, vooral flink doortrappen dan.

Onderweg zijn we even gestopt en bij toeval zagen we 4 jonge zwaluwen zitten die werden gevoerd, een Lucky moment.

Kijk maar hier:

Zaterdag 19 mei, een heerlijke dag om te fietsen.

Rondje Putte Kalmthoutse heide, helaas bloeid de

Rhododenderon niet weelderig dit jaar.

Hier:  de route

Zondag 13 mei, eindelijk een droge dag tijd om een rondje te fietsen.

Vandaag fietsen we naar de Heen, naar het sas over prachtige dijkjes wit gekleurd door het weelderig bloeiend fluitekruid

Kijk maar http://www.endomondo.com/workouts/vgdrHa8Bktg

Maandag 30 april, een zonnige koninginnedag, eindelijk weer eens een rondje gefietst na een aantal weken slecht weer met veel wind en Cor gehinderd door een ontsteking an de voet hebben we weer heerlijk rondgetrapt.

Het was wel een van onze favoriete rondjes zie hier:

Donderdag 22 maart, een heerlijke lentedag.

In korte broek zijn we op de fiets gestapt en hebben genoten van een rondje Putte met lunch op de hei in Kalmthout. De thermometer gaf 19 gr. aan het was een heerlijke dag. De route HIER:

Dinsdag 13 Maart, Het is heerlijk zacht weer tijd om weer eens een rondje over de Hei te doen. We hebben al wel meer rondjes gedraaid maar Endomondo was een tijdje niet goed bereikbaar. Kijk maar Hier:

27 januari, het is fris maar mooi weer tijd om weer eens op de fiets te stappen zie Hier:

Zondag 8 januari, na een week van storm en veel regen ziet het er nu redelijk uit dus gaan we een rondje fietsen. Met de feestdagen in de benen en een stevige wind tegen gaat het nog niet van een leie dakje, het is wel heerlijk om even rond te trappen. Waar we gefietst hebben kun je hier zien

Vandaag zondag 16 oktober waren we te gast bij Sander en Thum in BerkelRoderijs en hebben daar een mooi tochtje gefietst, het was heerlijk weer en dat lokte de hele bevolking naar buiten zie hier:

Maandag 3 oktober, het is nog steeds heerlijk weer dus gaan wij nog een paar uurtjes genieten op de fiets. Het is rustig weer met een beetje sluierbewolking, gaandeweg de route begint er een stevig windje te waaien en wordt het flink beuken tegen de wind in. Vandaag ons Mc Donalds rondje over Etten Leur. Hier te vinden

Het is zaterdag 1 oktober, het lijkt wel zomer ondanks dat het een prachtige herfstdag is. We stappen op de fiets om nog eens een rondje te trappen en te genieten van het heerlijke weer. Het gaat weer hard de conditie is nog best.

Geniet maar mee hier:

Donderdag 29 september

Het is weer een fantastische dag om te fietsen, de zon gooit zijn stralen door de bomen en de vogels kwetteren er op los.

Na koffie met een stroopwafel gaan we de strijd aan met de calorieen.

Weet je waar naar toe? kijk maar hier:

Zondag 25 september

Het is een mooie zonnige zondag dus zijn we weer op de fiets gestapt en hebben een mooie tocht gefietst, kijk maar hier:

Zaterdag 20 -8 2011

Rondje Putte Kijk hier:

Heide rondje zie hier:

Vandaag 25-8 2011 weer een mooi rondje gedaan, kijk maar hier:

Vandaag 1 september een mooie route gereden in de Belgische Haspengauw, prachtig weer, veel appels aan de bomen, de peren hadden duidelijk veel schade van de Pukkelpop storm

Kijk maar hier:

Zaterdag 10 september, de eerste mooie dag van de week hoewel, het is drukkend warm. Dat is de rede dat wij hebben besloten om rondje Tholen te fietsen, lekker langst het water.

Nieuwsgierig? kijk hier:

Donderdag 15 september een prachtige dag om een mooi tocht te rijden.

Met bijna geen wind was het tempo hoog.